Zaloguj się do Freedisc
Masz problem z rejestracją? Wyłącz aplikacje i wtyczki blokujące reklamy!
Załóż darmowe konto
Masz problem z rejestracją? Wyłącz aplikacje i wtyczki blokujące reklamy!
Margaret Mazzantini-Nikt nie ocali się sam .pdf
Dodano : 6 lata temu
Delia i Gaetano byli parą. Teraz już nie są razem i właśnie uczą się żyć
osobno. On wyprowadził się do wynajętej kawalerki, a ona została w ich
mieszkaniu z synkami, Cosmo i Nico. Umówili się na kolację w
restauracyjnym ogródku krótko potem, jak doprowadzili do rozpadu swojej
rodziny. Delia i Gaetano są jeszcze młodzi, mają więcej niż trzydzieści,
ale mniej niż czterdzieści lat, są w wieku, w którym można jeszcze
zacząć wszystko od nowa. Marzą o spokoju, ale pociąga ich to, co nowe i
co dalekie, są impulsywni i pełni emocji.
Dlaczego im się nie udało? Jaki błąd popełnili? Tego nie wiedzą. Namiętność, która ich połączyła, i gniew, który naznaczył schyłek ich związku, są wciąż jeszcze niebezpiecznie blisko siebie.
Wyrośli w epoce, w której wydawało się, że wszystko zostało już powiedziane. Rozmawiają ze sobą, ale używają przy tym słów, którymi nie są w stanie wyrazić swojej samotności, bo wydobyli je z mętnych wód analfabetyzmu emocjonalnego. Tylko chwilami docierają do samego jądra bolesnych wspomnień. I wtedy na spokojnej scenie restauracyjnego ogródka rozgrywa się odwieczny dramat miłości i jej braku.
Powieść została przeniesiona na ekran przez Sergio Castellitto w 2015 roku.
„Arcydzieło o niszczeniu tego, co doskonałe”. Corriere della Sera
“Portret prostej, bezlitosnej ordynarności” . Il Messaggero
Dlaczego im się nie udało? Jaki błąd popełnili? Tego nie wiedzą. Namiętność, która ich połączyła, i gniew, który naznaczył schyłek ich związku, są wciąż jeszcze niebezpiecznie blisko siebie.
Wyrośli w epoce, w której wydawało się, że wszystko zostało już powiedziane. Rozmawiają ze sobą, ale używają przy tym słów, którymi nie są w stanie wyrazić swojej samotności, bo wydobyli je z mętnych wód analfabetyzmu emocjonalnego. Tylko chwilami docierają do samego jądra bolesnych wspomnień. I wtedy na spokojnej scenie restauracyjnego ogródka rozgrywa się odwieczny dramat miłości i jej braku.
Powieść została przeniesiona na ekran przez Sergio Castellitto w 2015 roku.
„Arcydzieło o niszczeniu tego, co doskonałe”. Corriere della Sera
“Portret prostej, bezlitosnej ordynarności” . Il Messaggero
Komentarze
0
Rozmiar
1.2 MB
Komentarze i opinie (0)
Podobne pliki